Ondernemen in Sluis

Sluis heeft een grote aantrekkingskracht op ondernemers en bezoekers. Dit is vooral te danken aan het compacte centrum en de constante bezoekersstroom. Lees dit interessante stuk over ondernemen in Sluis:
De Nederlandse modeketen Norah opende haar honderdste winkel in Sluis. Algemeen directeur Han Sterk noemt het: “één van de meest verrassende winkelgebieden van Nederland.”
De vestiging in Sluis past perfect binnen de strategie van Norah, die zich richt op toeristische en levendige winkelgebieden. “Ik zag het potentieel van Sluis door het constante winkelpubliek en de grote aantrekkingskracht op Belgische en Duitse bezoekers. Op een woensdagochtend reed ik Sluis binnen en dacht: ‘Wat is het hier druk!’ Ik voelde altijd al die levendigheid. Sluis draait om de perfecte combinatie van dienstverlening, bereikbaarheid en aantrekkingskracht: water, cultuur, een oud centrum en een mix van horeca en retail. Dat is wat Sluis zo bijzonder maakt,” legt Han uit.
Sluis is een stad waar mensen komen om te genieten, winkelen en de bourgondische sfeer te ervaren. Daarom werd er bewust gekozen voor een prominente locatie, tussen sterke retailers en horecagelegenheden. De winkel is strategisch gelegen op een plek waar bezoekers recht op de winkel aflopen. Bovendien is er in en rondom Sluis voldoende parkeergelegenheid, wat de stad extra toegankelijk maakt voor bezoekers uit de regio en toeristen. Han zag het als een strategisch voordeel om een vestiging in Zeeuws-Vlaanderen te hebben. Sluis bleek hiervoor de ideale locatie, aangezien Sluis een drukbezochte bestemming is en mensen van overal komen om Sluis te bezoeken.
Lees het hele interview op: website VVS