Parkeren in Sluis op de gemeentelijke parkeerplekken met app, sms of kentekenregistratie

1 aug 2021

Parkeren in Sluis.

Sinds maart 2020 kun je in Sluis op de gemeentelijke parking betaald parkeren zonder ticket achter je ruit. Ook kun je een parkeerapp gebruiken  of belparkeren via SMS. Er zijn in Sluis ook een aantal grote particuliere parkeerterreinen, op deze terreinen wijzigt het betalingssysteem niet.

Hoe werkt het kentekenparkeren en belparkeren op de gemeentelijke parkings?

Kentekenparkeren (vooraf betalen).

Je parkeert je auto. Daarna ga je naar de parkeerautomaat en voer je het kenteken van de auto in. Vervolgens kan er betaald worden voor de gewenste parkeertijd met contant geld, contactloos of een pinpas en is verdere actie overbodig. Het parkeerticket hoeft niet meer achter de voorruit gelegd te worden. De parkeerautomaat geeft wel een parkeerticket na betaling. Deze hoeft u niet achter uw voorruit te leggen, maar kunt u gebruiken als betaalbewijs.

Belparkeren / Parkeerapp (achteraf betalen)
Bij belparkeren worden achteraf en per minuut de parkeerkosten betaald via een app op een mobiele telefoon. Indien u nog geen parkeerapp heeft, dient u deze voordat u gebruik kunt maken van belparkeren, zich eenmalig aan te melden bij één van de aanbieders bijv. parkmobile, Yellowbrick, Flitsmeister (er zijn zowel Nederlanse, Belgische als Duitse apps mogelijk). U parkeert uw voertuig. U start de parkeertijd via de app op uw telefoon of door te bellen of een SMS* te versturen. Hierbij geeft u het zonenummer door dat u kunt vinden op de parkeerautomaat. Bij terugkomst stopt u de parkeertijd via de app op uw telefoon of door te bellen of een SMS* te versturen. De parkeerkosten worden achteraf in rekening gebracht via automatische incasso of creditcard.

Heeft u een vraag over parkeren in Sluis?
Kijk dan op de website van de gemeente Sluis: Parkeren - Website gemeente Sluis